joi, 16 mai 2013

e&t


Realitatea standard, 
pe care ei o fumau 
organizat şi la fel, 
mă revolta, 
ca un cancer 
crescut la sânul vieţii; 
încearcă să mă-nghită, 
să-mi pună între buze tutun 
şi să-l aprindă într-un gest 
cazual, 
dar sunt amară, 
ca pastilele de gripă, 
aşa că mă trimite 
- e-mail - 
înapoi mie; 
sunt recunoscătoare 
- nu mi-au plăcut niciodată 
nicotina şi mirosul de plămâni arşi; 
când mă lovesc de dinţii ei, 
plombaţi cu clipe moarte 
- cauze: pulmonare, 
cad sec, 
ca tusea netratată, 
şi cad în gol; 
casez aerul când mă opresc, 
doar fizic de fapt, 
c-o durere de cap schizofrenică, 
trăgând de mine inconştient, 
picurându-mă în nebunia ei, 
fără să mă simtă şi fără să mă ştie, 
pentru că nu mai rămăsesem 
decât o ticăitoare 
cu bateriile aproape terminate 
- unii o numeau inimă- 
şi perfuzii goale 
de heroină 
- n-ai ajuns, cu adevărat, 
sa salvezi pe nimeni. 

Începeam să merg, 
doar cât să m-asigur că sunt, 
prin lumea mea închisă 
cu cheia pe dinăuntru; 
a trăi 
era doar o altă artă 
pe care-o uitasem 
prin pălăriile flăcărilor, 
rămase când noi 
am explodat tacit, 
ca o furtună fără tunete; 
sau poate doar eu m-am spart, 
ca un butuc de lemn, 
şi tu doar ţi-ai luat securea 
şi te-ai dus să-ţi fumezi gândurile, 
să laşi scrum pe covorul roşu 
pe care ţi-l întindea, 
cu dureri de spate, 
apusul meu 
anatomic; 
dramatizam, 
ca-ntotdeauna, 
tu doar ai prins între degete 
indiferenţa 
şi ai făcut un joc ciudat din mâini, 
lăsându-mi inima aşchii 
sub degetele plămânilor. 

Picioarele nu se opresc, 
cuprinse de propria febră; 
voiam să cred că se-nvârte, 
printre particulele lumii mele 
spiralate, 
un capăt 
al nu ştiu cărui fel 
de ADN nespecific 
lumilor noastre; 
mă uit (pe mine), 
ca printr-o lentilă recomandată 
greşit, 
şi îmi aminteam că soarele era, 
cică; 
aşa auzisem la radioul ăla 
cu circuite bolnave, 
ce-mi prevăzuse 
infinitatea ta absurdă, 
când tot ce s-a desprins 
de reflexiile tale 
am fost praf; 
la acelaşi radio, 
soarele era 
- şi–mi dau seama acum – 
o utopie sadică; 
de fapt, în realitate, 
respiraţia mea aproape artificială, 
vibrată în timpanul cerului, 
îl opacifia 
şi apoi ramâneau 
doar griul 
şi ploi 
fără reflex de înecare; 
mă bucuram 
că nu existau umbrele 
- apa răcea uşor urmele încinse 
lăsate-n mine - 
şi-mi degrada, 
fără laser, 
pielea acolo unde te-ai tatuat 
- nu cu henna, 
ci cu atingeri 
cu dublă personalitate; 
adoram fulgerele: 
te scurtcircuitau din creier 
şi-ţi ardeau hârtiile, 
vreo 206, 
ce mi-au fost dubluri de oase 
- pe cele originale 
le-ai strivit când ai apărut, 
ca o cădere de calciu. 

Auzeam cum cădeau bucăţi 
din cerul meu 
tencuit de tine; 
mă grăbeam, 
varul se topea şi se scurgea 
în venele tale, 
ca un sânge alb, 
umplându-te-napoi 
spre mine 
veneai 
în flux (şi reflux) 
pentru că sângele meu era negru, 
iar nouă tot timpul ne-au plăcut 
zebrele 
- capul îmi vâjâia; 
capătul, îl căutam 
printre sfârşituri 
de-ale tale; 
cumva, undeva, 
tot timpul există un capăt 
de lume. 
Şi nimicul nimicit 
devenea totul. 

Încep s-alerg acum, 
speriată de curenţii din mine, 
de taste apăsate greşit, blocaje; 
bateriile se sfârşeau 
şi încărcătorul îl aveai doar tu 
în buzunarul de la piept; 

mă-mpiedic de ceva 
- şi cad 
pentru prima dată cu adevărat, 
nu doar cu trupul; 
erai tu, 
crescut pe pământul meu, 
erai tu, 
cu faţa iubind 
-poate pentru prima dată- 
o scăpare din viaţă; 
gheara de leu, 
trecută ca un semn 
în forma unui “t”, 
era aşezată, 
ca o pictură modernă, 
în spatele tău frânt. 

Şi mă lovesc 
de ceea ce cred 
că-i capătul; 
punctul mă-nghite 
şi-i umezesc buzele 
cu lacrimi amare, 
ca pastilele de gripă. 
O lumină 
de-a lor 
îmi scanează globul ocular; 
tu, doctorul, 
ţii lumina 
în palma albă de mănuşă 
- şi-apoi ştiu 
că t-ul , 
înfipt în spatele tău din mine, 
îmi strigă 
tu, tumoarea. 

Oftezi 
şi ştiu de ce: 
era pentru a 15-a oară 
când veneam aici 
săptămâna asta; 
te-ntorci în scaunul tău 
din piele 
( de-a mea, de când eram) 
cu roţi mobile 
( de-ale noastre, de când drogam) 
şi-ncepi să scrii 
o rimă albă: 
prozac, anti-depresive… 
zâmbesc, 
doar cu mine, 
şi râd, 
ca de-o glumă veche: 
încă nu-ţi dai seama că eu 
aveam nevoie de anti-t-uri. 

Nu spun decât nimic, 
dar nimicul îşi găseşte 
o piele de leu 
şi las răgetul să urle 
- nu l-am crezut 
niciodată printre e-uri.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Ce crezi despre?